• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
دو شنبه 17 تیر 1398
کد مطلب : 64376
+
-

پرداخت تسهیلات مشارکتی  ساخت و ودیعه مسکن

مدیر کل راه و شهرسازی قم گفت: براساس ابلاغ شرکت بازآفرینی شهری ایران پرداخت تسهیلات مشارکتی ساخت و ودیعه مسکن کلید خورد که سهم کلان‌شهر قم از ۲۰ هزار فقره در مرحله اول این تسهیلات، ۴۰۰ مورد است.

به گزارش ایرنا «حسن صبوری» افزود: با توجه به قرارداد عاملیت مابین شرکت بازآفرینی شهری ایران و بانک مسکن، پرداخت تسهیلات کم‌بهره مشارکت مدنی از محل ۲۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۸، در طول دوران ساخت و ودیعه اسکان موقت آغاز شده است.
وی اضافه کرد: طرح‌های نوسازی مسکن که براساس طرح بهسازی و نوسازی مصوب استان در محله‌های هدف بازآفرینی شهری موفق به اخذ پروانه ساختمانی از شهرداری شده‌اند و طرح‌های ویژه مانند جابه‌جایی و اسکان مجدد ساکنان محله‌های هدف که به تایید شرکت بازآفرینی شهری ایران رسیده یا می‌رسند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

صبوری گفت: البته اولویت با توسعه‌گرانی است که نوسازی محله‌های هدف را در قالب طرح بهسازی و نوسازی محله در دستور کار خود قرار داده‌اند یا طرح‌های تجمیعی که تعداد واحدها بیش از ۱۰ واحد مسکونی است.
مدیر کل راه و شهرسازی قم اضافه کرد: میزان سقف تسهیلات مشارکت مدنی دوره ساخت ارزان‌قیمت در کلان‌شهر قم به ازای هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال است.

این مسئول اظهار کرد: نرخ سود این تسهیلات در سال جاری، ۹ درصد براساس سود دوران مشارکت ساخت خواهد بود.

وی از پرداخت تسهیلات بانک مسکن برای اسکان موقت خبر داد و افزود: میزان سقف تسهیلات ودیعه اسکان موقت در کلان‌شهر قم ۲۰۰ میلیون ریال است.

صبوری گفت: شهروندان برای استفاده از تسهیلات مشارکت مدنی باید از طریق سامانه اینترنتیwww.facility.udrc.irنسبت به ثبت‌نام اقدام کرده و پس از دریافت کد رهگیری، برای دریافت معرفی‌نامه بانک مسکن به ساختمان شماره یک اداره کل راه و شهرسازی استان واقع در بلوار ۷۵ متری عمار یاسر، مجتمع ادارات معاونت بازآفرینی شهری و مسکن مراجعه کنند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید